31. lokakuuta 2013

Tyhjä lautanen ihanteellinen, kuka mun lautaselta kunnon aterian vei ?

Kuten olen viimeaikoina antanut ymmärtää, olen lihonut muutaman kilon. "Ei susta sitä huomaa" ne sanovat, mutta itsessään huomaa pienetkin muutokset. Syytin aiemmin pyykinpesukonetta siitä että housuni ovat kutistuneet kun pesen ne 60 asteessa. Kerään tekosyitä olla tekemättä elämäntapamuutoksia, koska vihaan sitä. Vihaan, vihaan, vihaan. Olen mukavuudenhaluinen ihminen. Päähäni ei mahdu se, kun jotkut sanovat että kunnon rääkkilenkin jälkeen on hyvä olo. Ei ole. Hyvä olo minulle on aamukahvi ja päivän ensimmäinen tupakka sen kanssa, raskaan työpäivän jälkeen sauna ja huurteinen olut, hyvä musiikki tai tv-sarja sekä se, että saa nukahtaa rakkaimpansa kainaloon juuri silloin kun väsyttää. Heräsin todellisuuteen siinä vaiheessa kun kuulin painavani reilun kymmenen kiloa enemmän kuin pari ystävääni ja tavoitepainonikin on viisi kiloa enemmän, kuin mitä he painavat tällä hetkellä toivoessaan laihtuvansa. "Mut sulla on tissit" ne sanovat, mutta ei nekään jumalauta kymmentä kiloa paina ! "Oot mun mielestä kyllä tosi seksikäs vieläkin" sanoi puolisoni. Tottakai hän sanoo niin, mutta jos en tunne oloani mukavaksi omassa nahassani niin missä sitten ? Ei - en aio alkaa dieetille, en kuntokuurille, enkä paastoamaan. Aion luottaa hyötyliikuntaan, kotiruokaan, kolmeen litraan vettä päivässä ja oletan kehoni pian tottuvan siihen että syön muutakin kuin paahtoleipää. En poistu mukavuusalueeltani noin vain ja jos muutama lisäkilo on hinta siitä, niin olen valmis maksamaan sen. 


Naisella täytyy olla muotoja, eikö vain ? 
(Jälleen yksi tekosyy...)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

If you’re really a mean person you’re going to come back as a fly and eat poop.