16. joulukuuta 2013

December 16th: Tungen pääni sankoon

Joulukalenterin luukun nro. 16 takaa löytyy, mitäs muutakaan kuin, tyhjä tili ! Kiitokset tästä kuuluu ensinnäkin maistraatille ja postille, joiden osoitteenmuutospalvelut toimivat niinkin hyvin, että tieto opintolainani erääntyvistä koroista oli lojunut jo kuukauden päivät vanhassa osoitteessani. Näin ollen, kun en korkojen erääntymisestä tiennyt, en ollut laittanut rahaa sivuun korkojen maksamista varten. Elän kädestä suuhun - opiskelijalla ei muuhun juuri olekkaan mahdollisuuksia. "Yllättävien menojen varalle täytyisi aina olla säästöjä" sanovat ne ihmiset joilla on (ollut) työpaikk(oj)a ja varaa säästää. Puhutaanpa hetki minun tavastani hoitaa raha-asioita ja toinen hetki siitä, että ihmiset todella ovat erilaisia... Joka kuukauden 4. päivä tililleni kilahtaa rahaa - DING ! Maksan vuokran ja laskut... Aaand that's about it. Summa, joka käteeni jää, on niin pieni, että suurinosa ei joisi sillä edes yhtä iltaa baarissa. Olen nainen mukavuudenhaluinen ihminen; tarvitsen haluan ostaa kosmetiikkaa, haluan käydä pussikaljalla ystävieni kanssa ja lisäksi tupakoin. Valintojen maailma, sanoi joku joskus. Niin on ja nämä ovat minun valintojani. Joku haluaa laittaa sen parikymppisen säästötilille, kun minä mielummin ostan sillä sen twelven olutta ja askin tupakkaa ja juon aamutunneille ystävieni kanssa. Olen niin nuori nyt, kun koskaan enää tulen olemaan. Ehdin säästää rahaa pahan päivän varalle sitten kun olen vanha ja tylsä. Olen kyllästynyt kuuntelemaan sitä kuinka pitäisi säästää, kuinka jokaviikonloppuinen juominen on teiniä, kuinka pitäisi ajatella pidemmälle... Olen elänyt kädestä suuhun aina enkä aio muuttaa toimintatapojani koska joku ei ole niihin tyytyväinen. Is that okay with ya ? 

Tänä iltana maailma on minulle hieman liikaa,
mutta antakaa minun kokea se omalla tavallani. 

Ainiin... Hyvää joulukuun 16. päivää vielä hetken ! Jouluperinne on ollut, että
joulukuusi koristellaan vasta aattoaamuna, mutta emme vietä aattoa kotona, so...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

If you’re really a mean person you’re going to come back as a fly and eat poop.