18. joulukuuta 2013

December 18th: Fuck you symmetry !

Eilen olin niin tyytymätön kaikkeen, että räjäytin olohuoneen. Tv-tason hyllyt viskoin parvekkeelle, kristalliviskilasit keittiöön ja hyllykön vitriiniosuus makaa nyt kyljellään olohuoneen lattialla. Siinä minä istuin nojatuolissa ja katselin mitä olin saanut aikaan. Olin vielä tyytymättömämpi... Itseeni ja etenkin huonekaluihini. Haaveilin pienestä tummanharmaasta divaanista, valkoisista maalaisromanttisista kalusteista, sängynpäädystä ja tiiliseinistä. Olin tyytymätön myös siihen että minua ei pidetä naisellisena naisena. Missä ovat minun paljettitoppini ja korkokenkäni kun lähdemme baariin ? Miksi juon vain olutta enkä sellaisia tyttöjuomia kuten cosmopolitan ja siideri tai miksi juon viskiä nyrpistelemättä nenääni ? Se ahdistuksen määrä, kun katselet kotiasi ja tajuat, että kalusteet pilaavat sen. Jos minä saisin päättää, ei sängyssäni olisi jalkoja vaan se makaisi kuormalavojen päällä ehdottomasti parvella, jonka alla olisi työpiste. Seinät olisivat täynnä upeita maalauksia ja merkityksellisiä tekstejä. Ruokapöytä olisi vankka, melko suuri baaripöytä jossa on lasi päällä. Missään ei olisi johtohelvettiä, eikä lattialla sellaisia ylimääräisiä systeemejä kuten esimerkiksi tv-taso, vaan seinällä olisi nätti epäsymmetrinen kasa hyllyjä, jossa kaikki olisi taiteellisissa, hieman sotkuisissa pinoissa ja tv konsoleineen siellä seassa. Hipsterpyöräni pitäisin parvekkeella seinää vasten. Sellainen minimalistinen taiteilijakoti ripauksella grungea, modernismia, trash designia ja maalaisromantiikkaa. Samanlainen sekasikiön ja outolinnun tasapainoinen 'sekavasti järjestyksessä' -tapaus kuin minäkin. Kaikki tämä itseinho sikisi vihastani symmetriaa kohtaan, vaikka matematiikan numeroni olikin viimeisimmällä katsauksella K3.

"Kaaokseton tila josta olen hypännyt
muuttuu väreiksi, sotkuksi, tunteiksi."

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

If you’re really a mean person you’re going to come back as a fly and eat poop.