28. helmikuuta 2014

Kuulen kuinka ensimmäinen muuttolintu lentää etelästä suoraan tuuletusikkunaani

Olen palannut loman vietosta Orivedeltä. En voi sanoa talviloma tai hiihtoloma, koska ei paljon talvea ole nähty koko vuonna eikä ole meinaan sukuvika jos suksi ei luista näillä keleillä. He he. Kotikonnuilla tulin pohtineeksi monia asioita, kuten sitä että aikani siellä taitavat olla ohi. Palaan sinne aina hyvien vanhojen aikojen toivossa, mutta todellisuudessa niitä ei enää ole. Silloisilla ystävillä on nykyään elämä. (Elämästä puheenollen, tähän väliin hurrrjat onnittelut ystävättärelleni ja hänen miehelleen, jotka saivat viime yönä pienen tytön!) Sain myös tuta sen että Orivedellä on alettu laajentaa tievalojen yösammutuksia, kun olin kävelemässä takaisin sinne jumalan selän taa ja valot sammuivat reilun kilometrin matkalta. 

Mukaani tarttui reissusta muutakin kuin ikäviä ajatuksia, sillä jokaisen sisustussuunnitelija(opiskelija)n unelma - idätyslaatikko, penkkisohva... sanokaa miksi sanotte, mutta nyt se on mun ja terde on valmiina kesään! Minua alkaa huolestuttaa kun kotini sisustus alkaa muistuttaa mummolaa vaikka olen aina ollut olevinani moderni tai maalaisromanttinen sisustaja. Toinen puoli parvekkeesta ammottaa vielä toistaiseksi tyhjyyttään ja keinutuoli näyttää hieman yksinäiseltä, mutta mikäs kiire tässä - valmiissa maailmassa.

2 kommenttia:

If you’re really a mean person you’re going to come back as a fly and eat poop.